Tequila, ali baš Guerilla!

T

Guerilla Marketing poslednjih godina dobija na značaju u ambijentu u kome se ljudi svakodnevno “bombarduju” reklamama. Teško da postoji zid zgrade na kome se ne nalazi neki reklamni plakat. Čini se ponekad da se TV program sastoji isključivo od reklama. O radijskom programu i da ne govorimo.  Prema različitim studijama, prosečan potrošač je danas “preplavljen” sa oko 3.000 reklamnih poruka nedeljno. Međutim, retko koja reklamna poruka ostaje u memoriji potrošača… Osim u slučajevima neobične, posebne i neočekivane reklame. To je pravo mesto gde Guerilla Marketing nastupa.

Kad kažemo Guerilla Marketing, mislimo na reklamu koja je:

  • različita,
  • iznenađujuća,
  • nepredvidiva,
  • neumorna,
  • precizna,
  • kreativna,
  • originalna,
  • dobro isplanirana,
  • nekonvencionalna,
  • inovativna i
  • uvek „korak ipsred drugih“.

Guerilla Marketing nastaje u okruženju u kome kompanijama na raspolaganju stoje sve manji budžeti za oglašavanje – a od reklame se traži da bude efikasna i da poboljša imidž kompanije. Popularni primeri su pica kutije sa reklame, besplatne razglednice u barovima i restoranima, ali i informacije na LED-ekranima u stanicama podzemne železnice. Za razliku od uobičajenih reklama na televiziji ili u drugim medijima, Guerilla Marketing se postavlja „na dohvat ruke“ korisnicima: u supermarketu, metrou, autobuskoj stanici, na ulici ili u teretani. Guerilla Marketing je sjajan (a vrlo često i ne tako skup) način da vas ljudi zapaze i pričaju o originalnoj ideji kojom promovišete nov proizvod ili uslugu.

Ne treba se zavaravati da ovaj vid reklamiranja može ostvariti uspeh i profit u svim segmentima privrede. Naprotiv! Samo u određenim privrednim granama, uspeh Guerilla Marketing-a zavisi od toga da li je poruka došla do ciljane javnosti – krajnjih korisnika kojima je i namenjena. Ovde kvantitet i učestalost ponavljanja poruke ne predstavlja glavni fokus. Reklama sa izuzetnom idejom, ponekad bezobrazna, duhovita, neobična i provokativna je osnovna ideja Guerilla koncepta. Shodno tome, dizajnirana je da se “priča o njoj”. Guerilla Marketing ostvaruje cilj onda kada postane deo svakodnevnog života.

Bilo da vas Guerilla Marketing pozdravlja sa zida obližnje zgrade, iz šahta, sa merdevina, tribina stadiona ili autobusa,mobilnog telefona, emaila ili FM prijemnika, suština je ista: da se sa što manje napora dođe do svesti ciljne grupe, kako bi se postigao maksimalan efekat. To ne mora nužno da predstavlja spektakl, ali treba da bude jednostavno iznenađujuće i jednostavno drugačije. Jednostavno rečeno, da bude – Guerilla.

Stručnjaci za brendiranje izražavaju svoju bojazan da Guerilla Marketing može da napravi štetu određenom brendu. Međutim, veliki svetski brendovi (Burger King, BMW, Merzedes, Google, Nike, Vodafone) zasnivaju svoj brend na Guerilla Marketing-u. U nastavku pogledajte sjajne primere* uspešnih kampanja, koja Vas sigurno neće ostaviti ravnodušnim.

Uostalom, to je i cilj Gerile!

primer Duracell-a
primer Nikon-a
primer Audi-a
primer Kleenex-a

primer Beau Rivage Resort Casin-a
primer 2012-e
primer Ikea-e
primer Landmine Ketchup-a
primer Panasonic Vaccum-a
primer Forma Total Gym-a
primer Zoo vrta u Kopenhagenu
primer Šumensko-g
primer Lipton-a
primer Anti Corruption Soap-a

*Primeri preuzeti sa www.creativeguerrillamarketing.com

O autoru

Komentariši

Od Admin

Kategorije

Najnoviji postovi

Najnoviji komentari

Budimo u kontaktu

Potražite nas na društvenim mrežama!